RFSL Östersunds inspirationsdag 28/2


I helgen deltog jag och Preethi på RFSL Östersunds inspirationsdag som handlade om RFSLs historia, varför Rfsl finns och vad de gör lokalt och internationellt. Det informerades även om HIV preventiation och hur vi kan jobba mer politiskt.
Under dagen visades även dokumentärfilmen "Are you a girl or what" som är inspelad från ett internationellt samarbete med Sydafrika:
"På en bakgård i kåkstaden Katlehong samlas en grupp unga lesbiska män för att berätta om hur de överlever i en sexistisk, homofobisk och ofta våldsam värld. Hopp, mod och attityd är temat för denna film".

Jag  tycker personligen att dagen var väldigt givande och inspirerande med viktiga ämnen och intressanta disskusioner. Blir faschinerad över hur mycket som verkligen görs, både lokalt och internationellet. Vilket engegemang det finns!
Hoppas verkligen att dessa inspirationsdagar blir en tradition.


På kvällen var det club Alexis Östersund på Twain. Tyvär var det väldigt dåligt med folk där denna gång., vilket är ovanligt eftersom det brukar vara drag vid dessa tillställningar. Hoppas det bli ändring på det framöver!

Club Alexis Sundsvall verkar som det kommer bli stort iaf!! Vilket intresse det finns hos folk... Och vad duktig min Preethi är som grejjar och donar hela tiden med detta :0)

//Lie


Kommentarer
Postat av: Marika

Hej!

Hittade hit till din blogg av en ren slump (googlade) och läste att du försökt söka in till en hälsovägledar-utbildning. Vart var den? Funderar också starkt på att gå en sådan utbildning o0ch skulle gärna vilja höra lite tankar och så från dig ang en sådan utbildning: vad du tror, varför du vill gå den osv. Fast vem vet, du kanske inte längre är intresserad av en sådan utbildning, var ju trots allt ett bra tag sedan du sökte in. Men om du i vilket fall som helst skulle vilja svara på min blogg så skulle jag bli jätteglad:) Ha de bra, mvh Marika

2009-03-12 @ 02:26:47
URL: http://hockeyrika.blogg.se/
Postat av: Marika

Ber om ursäkt för mitt sena svar. Tusen tack för att du ville svara, det var roligt och intressant också att höra din åsikt. Just nu funderar jag på att söka KY-utbildningen i Sundsvall lr en annan KY-utbildning i Sunne (Värmland). Svårt att veta vilken som är bäst. Finns även en intressant liknande utbildning i Gbg. Men jag ska ta och fortsätta fundera över vilken jag ska försöka satsa på. Går du nån annan utbildning just nu föresten lr vad gör du? du är bosatt i Sundsvall lr? Ha de fint!

2009-03-17 @ 00:04:25
URL: http://hockeyrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0