Inspirationsdag och förskyldningstider...

Dags att uppdatera bloggen kanske  
Har haft lite annat roligt för mig ..plus mindre roliga saker såsom förskyldningsblåssor i munnen..ursch!!
Men jag hoppas det blir bättre snart, helst genast för de gör ganska så ont vill jag lova :´0(

På tisdag kväll efter att Preethi slutat jobba for vi upp till östersund. Där blev vi bjudna på mysigt kvällsfika av mina fanstastiska svärföräldrar. Fick även grattiskramar för våran förlovning å det värmde så gott i hjärtat. Trötta som vi var stupade vi i  den supersköna sängen och sov som två stockar. Vaknade inte till nånting på morgonkvisten då "A" förberedde sig för arbetet.

På onsdagen väntade en trevlig och inspirerande dag på Storsjöteatern. Det var nämligen Röda Korsets byrå mot diskriminering i samarbete med Östersunds kommun, Jämtlands gymnasium, RFSL (J/H),och mittuniversitetet som anordnat en Inspirationsdag om mångfald-och diskrimineringsfrågor.

Moderator/värd och inspiratör var den underbara mannen med den ljuvliga rösten- Mark Levengood. Och han är väl en inspiration om någon!? Det var mycket bra och intressanta föreläsare som talade under hela denna dag.
Först fick man lyssna på en föreläsare från EXIT(en avhopparverksamhet för föredetta nazister).
Senare var det varuhuschefen på IKEA Sundsvall som berättade om deras aktiva arbete kring mångfaldsfrågor och jag måste säga att jag önskar nog lite grann att jag fick jobba på det företaget...haha!
Därefter var det en tjej med en medfödd cp-skada som berättade om sin uppväxt och hennes erfarenheter kring mobbing och diskriminering. Hon var verkligen toppen bra och hade en stor dos med humor som gick hem hos hela publiken tror jag. Sist men inte minst så var det projektledaren på Röda Korsets byrå mot diskriminering som talade om vikten av att se hela männsikan som den hon/han är och inte vad vi tror eller förväntar oss att hon/han ska vara. 
Hela denna inspirationsdag var suverän och jag hoppas verkligen det ska bli en tradition,för inspiration kan alltid fyllas på...och frågor angående diskrimination kan vi aldrig tala för mycket om!

Då föreläsningarna var slut fortsatte vi tillsammans med några vänner till restaurang "Simon och Victor" där vi käkade gott och surrade om dagen som varit....

Idag har jag och min älskling varit och handlat inför morgondagen som jag ser så mycket fram emot. Vi ska nämligen ha förlovningsmiddag med lite nära och kära här hemma hos oss...hihi...

Mer om de får ni allt  vänta med ett tag... ;0)

//Lie 

Kommentarer
Postat av: sandra

Hoppas ni får kul då



Lelle,Sandra

2008-11-15 @ 04:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0