Resan...

...på Gran Canaria var helt underbar!! Hade lite otur som lyckades bli förskyld just då vi skulle åka iväg men det stoppade inte mig från att njuta och ha roligt. Vi hade rätt bra väder...en regnig dag, tre soliga och resten av dagarna var varma men lite molniga. Perfekt då man ska åka på utflykter och äventyr!!
Bodde i en mysig och fräsh lägenhet i Playa del Ingles. Personalen var trevlig,..men poolen iskall! :0) Ja..det kändes 100 gånger varmare i havet faktist. Knepigt  (?)

Åt gudomligt god mat hela veckan, grillat, kött, färska grönsaker, sallad, gaspacho, skaldjur, tapas mm.
Drack friska goda och färgglada paraplydrinkar, Tropical-öl och självfallet SANGRIA! ;0P

Åkte på äventyr till Agenigin(vet inte hur de stavas) där Preethi var då hon var mindre tillsammans med familjen, Las Palmas, Puerto Rico och Puerto Mogan´mm... Jag tycker att det var häftigt att en sån pass liten ö ändå hade så många olika klimat och natur och växtligheter..
 
I Las palmas gick vi en guidad tur med mycket historiska inslag. Började i den gamla delen, typ "gamla stan", som var väldigt vacker. Besökte katedralen och en fantastisk matmarknad med olika kött, färsk fisk och skaldjur av alla dess slag, grönsaker, frukter, ostar, korvar, godis mm. Sedan for vi till den nya delen där vi åt lunch på restaurangstråket vid stranden . Denna strand skall tydligen vara  utsedd till en av världens vackraste och att den var vacker kan jag verkligen hålla med om!

På söndagen for vi på "den stora ö turen" som tog oss igenom i stort sett hela ön. For upp för slingriga bergsvägar med buss nästan enda upp till toppen av vulkanen, vandrade i en fachinerande trädgård med massor av intressanta växter och fåglar,var till en en gammal vacker och oerhört religös stad dit canarierna gärna själva åker och semestrar, åt trerätterslunch på en restaurang med fantastisk utsikt över nästan hela ön och bäst av allt...besökte en fabrik som tillverkar rom och likörer...inklusive provsmakning. Förväntade mig små glas med lite smått å gott i, men istället fanns där en bar med massor av upställda flaskor som man själv fick välja och hälla upp vad man ville smaka av och hur mycket. Kändes värmande i kroppen och något snurrigt i knoppen efteråt..hihi!

Nu är vi hemma igen..back to reallity :0) Men det känns skönt faktist. Jobbade på Olearys i helgen och känner att jag trivs så bra med mina jobbarkompisar. I lördags var vi ut en sväng åxå...kom hm rätt sent faktist. Men roligt hade vi.
Idag var jag på första dagen på jobbcoachingen. Känns som det kommer vara givande för mig. Det blir väl vad man gör det till. Min handläggare blev imponerad över vad mycket jag hade gjort och vad många erfarenheter jag hade trots min unga ålder. Ett praktexempel sa hon. Så då fick jag känna mig lite duktig och stolt :0)

Mammsen var hit idag å fikade. Hallonpaj med vaniljsås. Ric kom sen åxå och vi har suttit å surrat om lite allt möjligt.
Nu ska jag se om jag lycka få in nån bild ifrån resan....är inte så haj ännu på det här med bloggen...

//Lie

Kommentarer
Postat av: Anki H

Ni hann med mycket under semesterveckan, härlig vila också förstår jag. Ja visst är det synd att vardagen kommer så fort tillbaka(men det gör den ju även om man har både 3 o 4 veckor ledigt)

Kramar Anki

2009-01-25 @ 18:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0