Söndags äventyr och världens skitigaste jobb

Igår var jag och älsklingen ute på äventyr. Vi har surrat hela sommaren om att vi vill prova att göra det och nu har vi gjort det. Vi vandrade hemifrån oss till Matfors. En sträcka på 2,4 mil! Det tog oss 5 timmar att gå och då gick vi i lugnt tempo. Vi hade tur att vädret höll sig fint hela dagen. Stannade och fikade och fotograferade en hel del eftersom vi fick se fantastiska vyer. Passade på att besöka Affe i minneslunden då vi kom till Tuna kyrka. Det var så fint nu då de planterat massvis med lilafärgad ljung där.
Slutdestination hemma hos pappa och Susanne. Fundersama blev dem då vi kom förbi utan att ha ringt före och med rosiga kinder och ryggsäck. De tyckte vi var galna men bjöd oss på super god middag, köttfärslimpa med ny plockade kantareller och potatis. Mums! Sen var pappa snäll och skjutsade hem oss för 5 timmars till gående lockade inte särskilt mycket, haha!

Idag är jag öm under fötterna vill jag lova men jag kan inte sluta le. Känner mig mycket nöjd och tillfreds med mig själv helt enkelt.

I förrgår kväll kom Ric hit efter jobbet. Vi käkade pannkakor med glass, grädde och jordgubbssylt. Snackade politik och den nya regeringens påverkningar och om världens skitigaste jobb.
Ric är imponerad över ett program som visas på Discovery Channel där en man, Mike Rowe, provar på världens skitigaste jobb. Som tittare får man följa honom då han testar jobb som kloakinspektör, insimination på feta kalkoner, insektsutrotare mm. Vi disskuterade vilket jobb som måste vara det äckligaste...och jag kom såklart med det smartaste alternativet. Och det måste ju vara Mike Rowes jobb...att åka från skit jobb till skit jobb. Det må väl ändå vara det värsta och äckligaste jobbet någonsin!? Ric håller iaf med mig :0D

//Lie

Kommentarer
Postat av: Anki H

Ja det var ju en liten nätt prommenad,förstår att ni hade det härligt.

Anki

2008-10-21 @ 19:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0