Östersund

I helgen har vi vart "hemma" i Östersund och haft jätte trevligt tillsammans med mina svärföräldrar :0), Anki och Thore, samt R och K. Vi har varit ute och promenerat i det fina vädret, besökt en pysselmässa där P från Grimnäs ställde ut från sin butik "Rubber room" och letat fynd i pingstkyrkans "loppis".

Bäst av allt var nog den helt suveräna maten som Anki och Preethi trollade iordning. För nog är det magi allt, att få till sån fantastiskt god mat!
På lördagen käkade vi först tre små tapas till förätt: fäboknäcke med kräftröra, lax och potatisbakelse toppad med rom och baconinlindade dadlar. Till huvudrätt blev det rostade rotsaker, ungnstekt renstek och svartvinbärssky.
Desserten bestod av inkokta nektariner med whiskeygrädde. Mmmmmmm Mums fillibabba!! :0P

Senare på kvällen gick vi till Åsa för att partaja medans resten av gänget besökte bluesfestivalen, som verkar vara en riktig hit! Kanske vi också ska gå nästa år och lyssna på härlig livemusik? Får se...
Vi hade ialla fall väldigt trevligt hemma hos Åsa. Passade även på att gratta Daniel i efterskott då han och Cat kom dit. De har varit i Thailand en månad så det var spännande att få lyssna på hur deras resa hade varit. Nån gång i framtiden ska vi också fara dit. Det ser jag verkligen fram emot efter alla underbara historier man hört från vänner och bekanta som besökt detta land.
Resa är bland det underbaraste som finns! Att uppleva total frihet, leva i nuet, träffa intressanta människor, möta andra kulturer och upptäcka nya platser. Saker man aldrig kan få riktigt nog utav.

Efter förfest hos Åsa blev det utgång. Först en öl och lite skitsnack på Bishop arms sen "svängde vi våra lurviga" på Plaza. Det sistnämde verkar vara ett populärt och välbesökt ställe så det kan jag rekomendera.
På tal om utgång så ska bar/restaurang Twain i samarbete med RFSL Östersund ( www.rfsl.se/ostersund/ ) ha fest nu på onsdag, så kom gärna dit och gör kvällen ännu roligare!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan tillsammans med min älskade sambo och titta lite på tv.
Underbara, fantastiska vardag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0