Lastbilschaufför och servitris

I onsdags följde jag med min pappa på ett av hans arbetsskift. Fick åka med i hans lastbil och leverera varor på affärer mellan Sundsvall och Ånge. Dagen började tidigt, 06.00 och slutade runt 15.00. Synd jag inte har lastbilskörkort för jag tyckte det var himla roligt.
Sen på eftermiddagen var jag och provjobbade på Olearys bowlingen. Serverade ett antal "Boston celtic bbq burgers" och "mini back ribs" mm. Kvällen flöt på toppenbra och personalen verkade nöjda eftersom de vill att jag ska jobba mer.

I torsdags skulle vi hälsa på Hanane å ta en fika. Var ju nyfikna på att höra hur hon hade haft det hemma i Marocko. Satin, Rita, Ouaffa och lilla Laura kom också dit. Kvällen slutade med en liten fest eftersom vi firade Hananes och Leilas förlovning i Marocko :0) Grattis!!

Igår var jag hos tandläkaren och lagade min trasiga tand. Tyvärr hittade hon ännu ett litet hål så jag måste tillbaka redan nästa månad å fixa till det. Värsta nyheten var dock att min ena visdomstand växer helt på tok så jag har fått en remiss till sjukhuset för att operera bort den. Hoppades att det skulle kosta som ett vanligt läkarbesök men tandläkaren förvarnade mig att det skulle bli en dyr historia. Fick räkna med runt 2500 kronor ungefär!! För en enda tand!! De är ju inte riktigt klokt egentligen, men jag har ju inte direkt nåt alternativ. De är väl bara att ta den smällen och se glad ut. Håller tummarna på att jag får nåt lugnande på köpet för det är min värsta mardröm att dra ut en tand.

Igår kväll var min vän Ouaffa här hos mig och vi hade en super mysig spa kväll. Hon läser just nu till hudterapet så hon fick öva på mitt ansikte. Inte dumt att få en ansiktsbehandling på hemmaplan :0) Riktigt duktig var hon också. Kändes definitivt inte som en nybörjare. Vi drack cava med jordgubbar, delade på en pizza och tittade på roliga klipp på youtube. En riktig tjejkväll helt enkelt!

Idag har jag fått ett mycket glädjande besked att jag är utvald av 98 sökande att få komma på intervju till utbildningen som hälsovägledare. Hoppas hoppas hoppas!! Tänk, kanske en dröm som slår in nu?

Egentligen skulle vi ha åkt till Östersund idag men Preethi åkte på att jobba så vi åker sent ikväll istället. Då hinner jag även med att kolla in mina småkusiner då de ska lira med sitt rockband på Domsaga. De är såå duktiga och jag är väldigt stolt. Besök deras hemsida: ( www.freewebs.com/the-viktorys/ ) och kom gärna förbi på Domsaga ikväll så ska ni få se på riktig Rock n´ roll!!

//Lie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0