Hälsovägledare...

Nu, om mindre än en timma, lyfter Elin med planet från svensk mark och åker mot USA. Hon ska landa i New York och spendera fyra dagar där innan hon far till Washington DC där hon har sin familj som hon ska leva med i ett år.
Tror ni det pirrar lagomt mycket här hemma i min mage?! Ahh...jag önskar inget hellre än att jag satt där bredvid henne så jag kunde se spänningen och förväntan i hennes ögon. Möta hennes oro och skratta tillsammans över vad som komma skall. Men nu är det inte så. Min älskade lillasyster är stor och modig och klarar detta helt själv,...och jag är så stolt över att få vara just hennes syster.


Samma tid, "denna helg" fast för ett år sedan,  var jag tillsammans med mina vänner Malin och Andreas, min mamma och Elin i Östersund och upplevde den roligaste festen som jag någonsin varit på. Det var då Preethi uppträdde med ett drag nummer som imponerade väldigt mycket och jag och Åsa dansade hela natten lång. Hahah...roliga minnen som jag förhoppningsvis aldrig kommer glömma. Sen på måndagen åkte jag med Preethi till Klövsjö då hon skulle se köket och de nyinköpta ugnarna där.
Då var jag helt ovetande om att jag senare också skulle flytta dit för att bo och jobba i nästan ett halvår frammåt. En erfarenhet som jag är hemskt glad att  jag tog mig an...både för att det var utvecklande för mig själv som person, samt att jag fick möjligheten att lära känna den mest fantastiska människan som jag någonsin mött och som jag idag delar mitt liv med. Tack och lov att jag är en nyfiken människa som vågar ta risker :0)


Idag händer kanske också något livsavgörande. Jag ska nämligen på intervju för en utbildning som jag sökt. En tvåårig utbildning som hälsovägledare och jag hoppas så mycket! att jag får en plats. Känner att det är rätt i tiden att plugga nu och detta "ämne" intresserar mig verkligen. Så håll tummarna allihop för min skull.

Nu ska jag göra iordning lite fika och kolla nyheterna.

//Lie


Kommentarer
Postat av: Anonym

ni e väl inte systrar

2008-11-09 @ 10:39:40
Postat av: Annelie Andersson

jo vi är systrar! Inte är vi bröder iaf...

2008-11-09 @ 13:14:18
URL: http://litenlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0