Change could happen!!

" Jag har en dröm, att en vacker dag skall nationen resa sig och förstå... att alla människor är skapta lika..
Jag har en dröm om att en dag skall mina fyra små barn leva i en nation där de inte skall bli bedömda av deras hudfärg,
utan enligt innehåll av deras karaktärCitat från Martin Luther Kings berömda tal "I have a dream".


Jag vaknar och blir alldelens varm i hjärtat av den glada nyheten, att Barack Hussein Obama vann presidentvalet i USA. Äntligen är vad jag känner innombords...men jag kan inte säga riktigt varför..


" Om det fortfarande finns någon därute som tvivlar på att USA är en plats där allt är möjligt, som undrar om nationens grundare fortfarande lever i vår tid, eller som ifrågasätter kraften i vår demokrati, ikväll fick vi svaret.."

"Det är svaret från ung som gammal, rik som fattig, demokrat som republikan, svart, vit, latinamerikan, asiat, ursprungsamerikan, homosexuell, heterosexuell, handikappad och icke handikappad. Amerikanerna skickade ett meddelande till världen att vi aldrig har varit en grupp individualister eller en samling röda och blå stater. Vi är och har alltid varit de Förenta staterna. Det är svaret till de som under så lång tid lärt sig att vara cyniska, rädda och fyllda av tvivel om vad vi kan åstadkomma genom att lägga våra händer på historiens ark och vrida den mot hoppet om en ljusare framtid" 
Citat från Barack Hussein Obamas segertal


Idag har historia skrivits eftersom USA nu har fått den första svarta presidenten någonsin.
Men han blev nog inte president bara för att han är svart...utan för hans politiska åsikter och hans konst att uttryka sig i ord och forma sina tal som lockar många lyssnare..allra helst unga människor!

Det känns som om världen vuxit sig ännu lite större idag...oh det är en underbar känsla!

//Lie


Kommentarer
Postat av: Stefan Falkelind

Jag är också jäkligt glad över att Obama vann valet i USA. Hoppas han kommer att åstadkomma bra förändringar.

2008-11-05 @ 15:47:13
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0